Hyundai Santa Fe (2.2 ltr CRDi variklis) dažnai girdimas, kaip nepatikimas ir silpną variklį turintis, automobilis. Turbūt atsivertę skelbimus, visuomet rasime parduodamą bent vieną, o dažniausiai ir kelis automobilius būtent su variklio defektu. Juos įsigiję vairuotojai dažniausiai teigia, kad jiems Hyundai Santa Fe automobilis labai patinka, o variklio gedimas jiems tikrai neįvyks, nes jie laiku keičia alyvą, o tai nutinka nekeičiantiems alyvos. Deja, dažniausiai variklio defektas šiame automobilyje nutinka visiškai ne dėl ne laiku keičiamos alyvos. Tačiau jei teisingai pasirūpinsite šiuo varikliu, jis tikrai ilgai tarnaus ir turbūt, kaip daugumoje gyvenimiškų situacijų, profilaktika kainuoja daug pigiau nei remontas. Tai kas gi nutinka?
Pagrindinė Hyndai Santa Fe CRDi variklio bėda
Hyndai Santa Fe varikliai dažnai sugenda dėl sudilusio alkūninio veleno ir indėklų arba netgi lūžusio alkūninio veleno. Tai nutinka dėl nepakankamo tepimo, o kas blogiausia – to vairuotojas net nepastebi, nes alyvos slėgio įspėjamoji lemputė dažniausiai net nemirkteli. Tai nutinka dėl dviejų priežasčių, kurias ir panagrinėsime.
- Klaida keičiant alyvos filtrą. Hyundai Santa Fe 2.2 ltr CRDi varikliai turi du alyvos filtrų variantus: prisukamas filtas ir filtravimo elementas, vadinamoji kasetė. Ir abu šie variantai turi savus trūkumus, su kuriais vairuotojas pats nežinodamas gali pakliūti į tepimo trūkumo spąstus.
- Keičiant prisukamą filtrą suklysti tikriausia neįmanoma ir jo kitaip nepakeisi, tačiau būtina atkreipti dėmesį į filtro kokybę. Šie filtrai turi būti su vožtuvu, nes be vožtuvo esantis filtras leidžia nusėsti alyvai ir pirmo užkūrimo metu turime nedidelį, tačiau jau vykstantį dilimą. Todėl rekomenduoma atkreipti dėmesį, kokį filtrą dedate ir tikrai nesugalvoti pritaikyti filtro nuo kito automobilio su tinkamu sriegiu, bet be vožtuvo.
- Antrasis variantas – keičiamas filtravimo elementas. Po filtravimo elementu dedasi tarpinė, kurią įstačius netiksliai, uždengiama dalis alyvos pratekėjimo kanalo ir alyvos slėgis tepimui būna tinkamas, tačiau alyvos kiekis (debitas) praeinantis pro dalinai uždengtą angą, tampa nepakankamas. Vairuotojas nemato skydelyje jokių įspėjimų, kadangi automobilio kontrolės sistema mato tinkamą variklio slėgį. Tokiu atveju po vieno kito tūkstančio kilometrų alkūninis velenas ir indėklai bus sugadinti ir variklis liaudiškai tariant “užkals”. Kaip apsisaugoti? Alyvos keitimą patikėti meistrui, kuris žino šią problemą arba perdaryti į prisukamo filtro sistemą.
- Pradegusios purkštukų tarpinės turbūt yra dažniausia šių variklių gedimų priežastis. Dažnam vairuotojui atrodo, kaip gali degalų tiekimo sistema sugadinti variklį? Deja, taip yra. Purkštuko įėjimą į degimo kamerą sandarina tarpinė-poveržlė, kuri nors ir metalinė, bet laikui bėgant pradega. Ir tai ne tik Šių variklių gedimas. Tai standartinis, niekuo neįpatingas gedimas, pasitaikantis visuose dyzeliniuose varikliuose. Tad kuo ypatingas Hyundai Santa Fe variklis? Šiame variklyje kuro purkštukai yra po vožtuvų dangteliu, todėl pradegus tarpinei Jūs nematote, kad iš degimo kameros dujos veržiasi iš cilindro pro purkštuką, kadangi visa tai vyksta variklio viduje. Išmetimo dujos su suodžiais patenka jau ne tik į išmetimo sistemą, bet ir į variklio tepimo sistemą. Dėl šios priežasties variklio tepimo sistema užteršiama išmetamųjų dujų suodžiais ir kartu su alyva keliauja per alyvos paėmimo sietelį, kuris yra karteryje. Kai kurie meistrai klysta, manydami, jog viską sulaikys alyvos filtras. Per tam tikrą laiką suodžiai apauga ant sietelio, pro kurį paimama alyva ir vietoj laisvo alyvos pratekėjimo turime užsikišusį alyvos paėmimą, kuris sukelia tokį patį efektą, kaip aprašytu neteisingai įstatytos filtro tarpinės atveju. Tik situacija kuo toliau, tuo tampa vis blogesnė. Alyvos slėgis yra. Jokio įspėjimo vairuotojas iš automobilio kompiuterio negauna. O alyvos kiekis treikalingas tepimui nuolatos mažėja, kol galiausiai jo nebepakanka ir dilimo procesas tik greitėja ir pasibaigia variklio gedimu. Todėl kaip VW 2.0 ltr dyzeliniame variklyje reikia periodiškai pakeisti alyvos siurblio ašelę, tai Hyundai Santa Fe variklis turėtų būti aptarnautas ne tik pakeičiant alyvą, bet periodiškai pakeičiant purkštukų tarpines bei išvalant alyvos pėmimo sietelį. Jeigu tai darysite kas trečia alyvos keitimą, šis variklis tarnaus labai ilgai ir greičiausiai su aprašytomis variklio problemomis nesusidursite.
Dažnas pirkėjas išgirdęs šią problemą kelia klausimą: tai ar verta pirkti šį automobilį? Atsakymas tikriausia labai paprastas: jeigu vairuotojas nori negalvoti ir keisti alyvą nedarydamas jokių profilaktinių veiksmų ir galvodamas, kad man tai tikrai taip nenutiks, tai geriau apeikite šį modelį arba bent jau paieškokite automobilio su kitokiu varikliu. Tačiau jeigu Jūsų negąsdina pasirūpinimas ne tik alyvos ir paskirstymo diržo keitimu, bet ir papildomai paiskeisti purkštukų tarpines bei išsivalyti karterį su alyvos paėmimo sieteliu, tuomet šis automobilis turėtų Jūsų negąsdinti.