Automobilio patikra prieš pirkimą yra aktuali, jei norima išsiaiškinti kokia yra perkamo automobilio techninė būklė, kokie remontai gali būti reikalingi jį nusipirkus. Dauguma vairuotojų žino, kad įsigijus automobilį reikia pasikeisti alyvą, filtrus, pasitikrinti eksploatacinius skysčius, pasikeisti pagrindinį (paskirstymo) diržą su įtempėjais ir aušinimo siurbliu, jei jį suka minėtasis diržas. Tačiau ar nelaukia neplanuojamų remontų įsigyjant ne naują automobilį? Mes rekomenduojame atlikti automobilio patikrą prieš pirkimą, kad kuo mažiau netikėtumų lauktų nuvažiavus į techninių apžiūrų centrą ar atvykus į autoservisą profilaktinių darbų atlikimui. Nors visko nustatyti neįmanoma ir niekada neaišku kaip ir ką automobilio pardavėjas galbūt užslapstė, tačiau kuo mažiau netikėtų gedimų išaiškės eksploatavimo metu, tuo daugiau sutaupysite nuo neplanuotų remontų.
Ar viską įmanoma patikrinti atliekant automobilio patikrą prieš pirkimą?
Daugelis įsivaizduoja, kad įmanoma viską patikrinti automobilyje. Tačiau taip nėra. Niekas neišardęs automobilio variklio, greičių dėžės ar kitų agregatų dalimis negalės įvertinti jų atskirų mazgų susidėvėjimo. todėl reikia stengtis realiai įsivertinti visus automobilio techninės būklės parametrus ir taip padaryti išvadą apie automobilio techninę būklę. Ypač tai aktualu atliekant automobilio patikrą prieš perkant.
Kokios paslaugos teikiamos atliekant automobilio patikrą?
Kurias automboilio sistemas tikrinti sprendžia pirkėjas su pardavėjo sutikimu, kadangi tai tiesiogiai susiję ir su išlaidomis už atomobilio patikrą prieš pirkimą. Mūsų autoservise mes siūlome įvairias paslaugas, apie kurias ir pasistengėme kuo detaliau aprašyti, kad Jūs galėtumėte išsirinkti, kas Jums aktualu.
Važiuoklės patikra
Važiuoklės patikra – tai pirmasis rodiklis, kaip automobilis buvo prižiūrėtas. Mes nerekomenduojame atsisakyti pirkti automobilį, jei jame randamas pradedantis klibėti šarnyras ar sukeldėjusi kuri nors įvorė. Rekomenduojame įsivertinti, kuris remontas yra tiesiog savalakis, o kuris yra apleisto automobilio požymis. Jei važiuoklės patikros metu randami gedimai, kurie akivaizdžiai matomi, jog ilgą laiką buvo apleisti, ko pasekoje galbūt išdilo ir dar buvę sveikos dalys, tuomet labai tikėtina, kad automobilis buvo naudojamas visiškai nesirūpinant ne tik važiuokle, bet ir kitomis automobilio sistemomis. Dažnai važiuoklės patikra ir automobilio pakėlimas ant keltuvo tampa pirmu ir paskutiniu automobilio patikros etapu.
Kompiuterinė diagnostika
Kompiuterinė diagnostika atliekama tik sutikus pardavėjui, kad bus jungiamasi prie automobilio valdymo bloko klaidų nuskaitymui ir jų išvalymui. Dažnai prijungus kompiuterį galima pamatyti nemažai klaidų esančių jo atmintyje, bet tai dar nereiškia, kad jos visos atspindi automobilio gedimus. Jei pardavėjas pakeitė sugedusią detalę, tačiau neišvalė klaidų iš automobilio valdymo bloko, dažniausia ta klaida bus matoma ir po ilgo laiko tarpo, kol nebus išvalyta. Šios patikro metu autoservise išvalomos klaidos, vėl kuriamas automobilis ir žiūrima, kurios klaidos pasikartojo. Pasikartojančios klaidos dažniausia būna dėl gedimų automobilyje. Gedimų yra įvairių, kurie gali iš karto ir nepasikartoti, neišlikti atmintyje, todėl analizuojama bendra situacija, kas buvo aptikta prieš klaidų išvalymą ir po jo.
Dėmesio! Kompiuterio pajungimas prie automobilio valdymo bloko neparodo ar neatlikta automobilio ridos korekcija, taip pat kompiuteris negali parodyti automobilio mechaninių dalių susidėvėjimo. Atminkite, kompiuterinė diagnostika – ne skanavimas rentgeno aparatu.
Išmetamųjų dujų aušinimo sistemoje patikra
Išmetamųjų dujų aušinimo sistemoje patikra apsaugo Jus nuo automobilio įsigijimo su perkaitinta variklio galvute ar pradegusia galvutės tarpine. Šios patikros metu yra tikrinama ar išmetamosios dujos iš degimo kameros nepatenka į aušinimo skystį. Dažniausia meistrai bando tai patikrinti spaudinėdami aušinimo žarnas ir remdamiesi savo patirtimi bando spėti ar jos nėra per kietos dėl jose susidarančio slėgio. Kaistant aušinimo skysčiui slėgis sistemoje didėja, tačiau patenkant į jį išmetamosioms dujoms tas slėgis gali padidėti iki neleistinų normų ir sukelti ne savalaikį aušinimo žarnų trūkinėjimą, silpną automobilio salono šildymą, variklio per didelį kaitimą, aušinimo skysčio cirkuliacijos problemas. Deja, bet spėjimas rankiniu būdu gali būti neteisingas, ypač tuomet kai variklio tarpinė yra pradegusi nestipriai arba variklio galvutės įtrūkimas nėra didelis. Tokiu atveju, per kelias ar keliolika minučių aušinimo sistemoje neatsiranda tiek išmetamųjų dujų, kad rankomis spaudžiamos žarnos atrodytų per daug sukietėję. Todėl tikslesniam šios rizikos įvertinimui naudojamas specialus įrenginys, kuris išanalizuoja ar aušinimo skystyje nėra išmetamųjų dujų (CO) ir gaunamas vienareikšmiškas atsakymas ar degimo kameros izoliuotos nuo aušinimo skysčio kanalų. Išmetamųjų dujų aušinimo sistemoje patikra naudinga Jums apsisaugoti nuo galimo variklio galvutės remonto.
Stabdžių patikra kompiuteriniu stendu
Stabdžių patikra kompiuteriniu stendu parodo koks yra stabdžių efektyvumas, ratų stabdymo jėgos tolygumas. Dėl netolygaus stabdymo ar nepakankamo stabdžių efektyvumo gali būti kaltos ne tik stabdžių kaladėlės, kaip dažniausia linkę manyti automobilių pardavėjai. Dažnai šios problemos kyla dėl stabdžių suportų gedimų, susidėvėjųsių ne tik kaladėlių, bet ir stabdžių diskų ar būgnų, dėl rankinio stabdžio mechanizmų sudilimo, korozijos poveikio. Stabdžių patikra atliekama ne tik kompiuteriniu stendu, bet ir vizualiai apžiūrint stabdžių sistemų mazgus.
Ratų geometrijos patikra (ratų suvedimas)
Ratų geometrijos patikra skirta įsitikinti, kad ratų suvedimas atitinka nustatytus konkretaus automobilio parametrus. Ratų geometrijos parametrai gali būti netinkami dėl anksčiau atlikto važiuoklės remonto ir neatlikto ratų suvedimo, dėl linkusių važiuoklės elementų ar netgi kėbulo defomacijų, kurie dažniausia įvyksta autoįvykių metu. Ratų geometrijos patikra negali vienareikšmiškai atsakyti į klausimą ar automobilis nebuvo patekęs į autoįvykį, tačiau dideli netikslumai ar specivinių parametrų neatitkimas nustatytiems reikalavimams, leidžia lengviau nuspręsti ar verta rizikuoti pirkti tokį automobilį.
Kompresijos patikra
Automobilio patikos prieš pirkimą metu kompresijos patikra variklyje dažniausia neatliekama. Dyzeliniuose varikliuose dažniausiai kompresija matuojama pro išsuktų pakaitinimo žvakių angas, o išsukinėjant pakaitinimo žvakes yra rizika, kad kuri nors žvakė gali nutrūkti. Tokiu atveju nei pirkėjas, nei pardavėjas nenori mokėti už žvakės išssukimo ar ar netgi variklio galvutės remontą, kadangi pardavėjas nepageidauja šios paslaugos, o potencialus pirkėjas nėra apsisprendęs pirkti dar nepatikrinti automoblio. Su benzininiais varikliaisdažnai situacija paprastesnė, jei uždegimo žvakės nėra paslėptos po kolektoriumi ar kitais įrenginiais, kurie neleidžia prieiti išsukti žvakių jų nenuardžius. Todėl kompresijos patikra tampa problematiška, kuomet automobilis nėra Jūsų nuosavybė ir jo ardymui reikalingas pardavėjo sutikimas.
Kiek trunka automobilio patikra prieš pirkimą ir kiek tai kainuoja?
Automobilio patikra prieš pirkimą užtrunka nuo 20 min. iki 1-2 val. priklausomai nuo situacijos ir paslaugų kiekio, kurį renkatės Jūs. Nuo pasirinkto paslaugų kiekio priklauso ir automobilio ptikros kaina. Informaciją apie automobilio patikros prieš pirkimą kainas rasite skyrelyje Kainos